Ahad, 19 Disember 2010

perbezaan kura-kura betino dan jantan

kuro-kuro....knapo den nk ambik th sal mn 1 betino n jantan ni???? why2....
heheheheheh....de reason is...membe den bolo la kuro2 duo eko. den thy la mn 1 jntn n betino eh. dio ckp ontah xth. abis mcm mano kuro2 tu nk berasmara dana klu xth betino n jantan...kang di buek eh samo2 jantina wat gaduh je kn... so tuk mengetahui jantina kuro2 tu den search la kt intrnet. pe y den dapek tertera di bwh.


  • Ekor kura-kura jantan lebih panjang dengan bagian pangkal ekor yang gemuk, sedangkan betina memiliki ekor yang pendek dengan pangkal ekor yang kurus.
  •  Kura-kura Jantan dapat dikenali dengan adanya lekukan pada plastronnya atau cengkerang bhgian bawah dan kura-kura betina memiliki plastron yang datar atau cembung
  • Kuku kaki kura-kura jantan lebih panjang dibandingkankuku kaki kura-kura betina



ni jo lah y den dapek. so kpd amaya ni info cmno nk th betino n jantan yo....











3 ulasan:

Amaya Syot 美智子 berkata...

megpie?..
tak nak amek taw...
biaa laaa.. jnj dye comel.. cam aku.. hahaaa

miss osixnine berkata...

kene ambik th...t org tny seng...perasan

Amaya Syot 美智子 berkata...

tak herann.. janji aku sayang.. hahaaa..