Selasa, 25 Oktober 2011

isu tiket bola mahal

salam 1 malaysia

bukak je FB majo post sal tiket bola mahal...macam2 diperkatakan.cokek darah la..de tu sampai mencarut-carut.tp memang patut pon diorg marah. yang xboleh bla macam2 gambar sal boikot tiket ni. maun x. tiket dh RM50. 2 xmasuk g duit minyak n makan lagi. aku ni nk kata finatik sal bola xde la sangat. tp kalau pasukan n9 de main game cm semifinl @ final aku n family memg pergi...xpernh mis. tp tiket dh mahal ni kene pike perpuluh2 kali. fmly aku dh de 5 org...maun x eh RM250 duit tiket.. kalau de sponser best la sikit ye x. isu  sal tiket ni akan terus diperkata-katakan sampai la hrgo eh diturunkan. tengok je la cmne t...


aku n membe aku farah

semangat ni

mak n adik aku

adik2 ku

lagi adik2 ku

kusyuk tengok

tah kt mn diorang dapat bende merah 2

cantik diorang buat 3 wrne tu

yeh n9 meng 2-1

saje je letak gamba mase tengok semifinal ari sabtu lepas.. gambar hiasan..hehehhe pe yang penting NEGERI SEMBILAN MENANG

Rabu, 19 Oktober 2011

info: ketahui tentang dengkur

salam 1 malaysia

krokkkkk...krokkkk...agak2 sp yang tido kuat berdengkur angkat kaki...hehehehe..jom2 kongsi sama2 tentang dengkur ni

dengkur boleh berlaku disebabkan lemah otot pada lidah, lelangit lembut dan tekak. ia juga berlaku semasa tidur yang nyenyak. hidung tersumbat dan sukar bernafas akan menyebabkan individu lebih kerap menyedut udara untuk bernafas. ini mengakibatkan ruang vakum yang berlebihan dalam tekak dan mengakibatkan tisu tekak yang lembut tertarik ke dalam dan mengakibatkan dengkuran. antara sebab lain adalah batang hidung bengkok, polip (suatu pertumbahan dari selaput lendir hidung) dan jangkitan sinus. berdengkur boleh mendatangkan masalah  tidur yang serius.

Wordless Wednesday

Jumaat, 14 Oktober 2011

secebis kata -3-

salam 1 malaysia



there are no secret to success
it is the result of preparation,
hard working, learning from failure

Rabu, 12 Oktober 2011

Selasa, 11 Oktober 2011

tip: segar di kuliah

salam 1 malaysia

kali ni aku nak bagi tip-tip terutama skali kt pelajar kolej @ u. MENGANTUK slalu berlaku semasa attend dalam class kan.2 yang menyebabkan seseorang hilang fokus semasa lectr bagi ilmu. so merosakkan prestasi pembelajaran kita. okey kt sini aku de bagi beberapa petua y boleh diamalkan


  1. elak makan sampai kenyang. kalau perut kenyang mestilah mengantuk kan
  2. tidur yang cukup. kite ni disarankan seelok-eloknya tidur 7-8 jam
  3. kunyah gula-gula getah. tp kadang-kadang lectr xbg. so ni kene la pandai cover-cover sikit
  4. minum air putih. minum sebanyak yang boleh agar oksigen masuk dalam badan dan berguna kpd otak
  5. cuci muka. cepat2 basuh muka jika mengantuk dalam bilik kuliah
  6. maksimumkan komunikasi. cuba wujudkan komunikasi 2 hala dengan lectr. bual soal jawab.tanya soalan- soalan yang berkaitan
  7. senaman ringan. buat beberapa senaman ringan untuk kembalikan kesegaran.

Sabtu, 8 Oktober 2011

5 perkara

salam 1 malaysia

"rebutlah lima perkara sebelum datangnya lima perkara"

masa sihat sebelum sakit
masa kaya sebelum datangnya masa sempit (miskin)
masa lapang sebelum tiba masa sibuk
masa mudamu sebelum datang masa tua
masa sihat sebelum tiba masa mati

Ramaikan Follower, Dapatkan Pembaca


nama blog : miss osixnine
nama blogger : faizatul nazira
tahun mula berblog : november 2010
jumlah follower : 91

DONE

jom join segmen ni. kalau berminat klik banner ye. syarat2 senang je

Selasa, 4 Oktober 2011

tip: 5B untuk berjaya

salam 1 malaysia

Berdikari
orang yang nak berjaya mesti melakukan kerjanya dengan sendiri tanpa meminta bantuan orang lain. walaubagaimana susahye sesuatu kerja 2 die akan cuba sedaya upaya.

Bersemangat
sentiasa bersemangat apabila melakukan sesuatu dan tidak pernah berputus asa.

Berani
berani membuat keputusan dan menentukan keputusan tersebut. 

Berilmu
banyak2 membaca tidak kiralah apa2 bahan bacaan pun. dengan membaca kita akan dapat menambah ilmu pengetahuan dan mematangkan pemikiran.

Bersaing secara sihat
mempunyai semangat bersaing. jangan mengundur sebelum berjuang. sentiasa menjadi yang terbaik dari yang terbaik.

Sabtu, 1 Oktober 2011

majlis akad nikah nabil raja lawak dengan nazirah ayub

salam 1 malaysia

ni gambar nabil semasa majlis akad nikah


nak tengok lagi
pegi klik oh bulan